måndag 27 februari 2012

En helg i sex bilder

I lördags bakade jag och Ofelia vernissagekakor att ge till Linda som öppnade sin utställning Life's a blast på Galleri Kontrast den eftermiddagen. Utställningen innehåller fotografier från Israel och Palestina, och flera av bilderna togs när vi var där tillsammans. Jag ska förövrigt hålla i ett samtal på galleriet tisdagen den 20 mars, om hur vardagen påverkas av konflikten, eller närmare bestämt vad som händer med ett samhälle när krig och konflikt blir vardag. Jag återkommer till det när det närmar sig.
En sliten mor målade läpparna framför hisspegeln. Efter två veckor hemma med sjuka barn kändes det flott att få gå på vernissage.
 Dessutom hade snön smält bort och lämnat stigen till bussen bar.
 På galleriet var det proppat med folk men jag minglade mest med mina blivande kontorskompisar som också var där, eftersom vi skulle ha ett möte precis efter.
På söndagen var båda barnen randiga.
Solen sken så vi gick till Lugnet för att leka. Eftersom barnen somnade på vägen dit gick vi först förbi bageriet och köpte semlor och stora muggar kaffe.
Ofelia sov förbi fikat, men Osvald kom upp och blinkade förvirrat i den bländande vårsolen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar