fredag 10 februari 2012

Tre veckor kvar

De senaste två veckorna har jag och Peter turats om lite med att jobba och vara med Osvald. Jag har nämligen varit redaktör för programbladet till en pjäs på Uppsala Stadsteater, som alla historieintresserade Uppsalabor borde se.
Att varva jobb med föräldraledighet är lite av mitt drömupplägg. Det är som att få det bästa av två världar. För jag gillar ju mitt jobb och när jag är hemma på heltid längtar jag efter mer avancerad intellektuell stimulans och efter att få vara något annat än bara mamma. Och när jag jobbar längtar jag ihjäl mig efter att få snusa Osvald i nacken. Om jag hade fått bestämma så hade vi delat upp föräldraledigheten så här hela tiden. Men nu blev det inte riktigt så.

Om tre veckor är det meningen att jag ska börja jobba på heltid. Så nu tänkte jag bara vara ledig de här sista dagarna. Och snusa Osvald i nacken mest hela tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar