lördag 18 februari 2012

Isprinsar och isprinsessor

I morse gick jag och Osvald upp på vinden och rotade fram mina långfärdsskridskor. Eftersom jag har varit gravid de senaste vintrarna, låg de längst in bakom någon av Peters 17 lådor med minnen från ungdomen. Sedan begav vi oss till sjön Trekanten för att åka några varv med Helena och Matilda. Helena har en cykelvagn som även kan användas till olika vintersporter, och i den fick även Osvald plats. Tyvärr hade jag inte med riktiga kameran, så jag fick fotografera med iPhone. Notera gärna hur väl barnens åkpåsar matchar varandra. Emelie som sydde vår åkpåse har gjort en till Matilda också. Och visst ser de ut att ha det mysigt där inne?
Det hade de inte. Trekanten är ganska liten och vi skulle lätt ha kunnat åka väldigt många varv. Om det inte var för att barnen skrek för sina liv nästan precis hela tiden.
Så redan efter ett varv fick vi stanna och fika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar