måndag 20 februari 2012

En söndag från ovan

Det är så tröttsamt att alltid ha samma gamla perspektiv, så i dag tar vi och tittar på hur min söndag såg ut från ovan:
 När jag vaknade var Peter hemma från skrivet vid havet. Och medan han lekte med Osvald, passade jag på att sy och lyssna på Godmorgon världen. Jag håller fortfarande på att lära känna symaskinen som jag har lånat av min syster, så det blir mest simpla grejer. Som ärtpåsar till barnen.
Sedan gick jag på bokbytarlunch hos Anna. Det är en sådan himla fin idé. Alla tar med ett gäng böcker som man av någon anledning vill bli av med, och lägger dem i en hög. Sedan är det bara att plocka på sig de böcker man vill ha, och ta med sig hem. Jag gick dit med med tolv böcker (som vi ändå hade två av, eller helt enkelt inte vill läsa) och fick fyra nya. Det var jag väldigt nöjd med, eftersom vi redan (enligt min bror) har norra Europas största boksamling. Det är så fint att byta saker. Att något som är gammalt och trist för en person, kan bli nytt och spännande för en annan. Jag har varit på klädbytarbruncher tidigare, och det är samma koncept. Faktum är att en stor del av min garderob består av kläder jag ärvt eller bytt till mig.
När jag kom hem hade Ofelia också kommit hem från sin mormor, så vi spelade spelet som jag köpte till henne i Amsterdam. Hon hade förresten varit på sitt första teaterbesök den här dagen.
Sedan blev det kväll och då lagade vi thaigryta med röd curry och tofu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar