tisdag 7 maj 2013

En lördag i början av maj...

... åkte vi till Kungsträdgården för att titta på körsbärsblommorna. P hade nämligen sett på facebook att de slagit ut.
Fast i själva verket såg alla utom ett träd ut så här. Men alltså, rosa knoppar är också fint. Och solen sken, och det var sista dagen med vintermössorna.
 Sådant måste man förstås fira med glass med strössel.
Och sedan tog barnen av sig de där vintermössorna och så köpte vi vårmössor och åkte hem. Då ringde min syster och frågade om jag ville följa med ut och äta på Niklas samma kväll. Klart att jag ville. Och det var så himla gott att jag helt glömde bort att jag bara skulle dricka ett glas vin eftersom söndag var jobbdag. Men det var det värt. Jag jobbade som en iller hela söndagen i alla fall. En kniven mot strupen-deadline är all produktivitets moder, det vet ju alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar