lördag 29 juni 2013

Hej sommarlov. Hej sommardrömmar.


Första sommarlovsveckan blev ett pusslande av barnvakter och att turas om att jobba och ta hand om barnen. Men ungarna är nöjda ändå, de har ju både varit på Skansen med morfar och campat med mormor. Och nu ska jag bara välja bilder till ett reportage och putsa lite på en sista text och sedan tar vi sommarlov på riktigt. Det ska bli så himla fint.

Det här är tio saker jag drömmer om att göra i juli:


1. Äta smultron, jordgubbar och blåbär. Gärna i filen till frukost. Det är kanske höjden av lyx i min mening.

2. Göra egen glass. (Jag har till och med köpt en bok i ämnet.)


 3. Åka till Gotland och bada så mycket jag bara kan. Om jag ska drömma högt så slänger jag till och med in en förhoppning om ett kvällsdopp här. Och minst ett morgondopp.

4. Lära mig min nya kamera och bli lite inspirerad i fotograferandet igen.


5. Sy. Jag har planer på alltifrån strandväskor till sommarklänningar, men är nöjd om jag får till några kuddar till barnens rum och mörkläggningsgardiner till nya huset på Gotland.

6. Blogga varje dag. Om jag har uppkoppling.


6. Åka till Berlin med en kille jag gillar.

7. Läsa romaner.


8. Dricka väldigt mycket vin. På uteserveringar. På filtar i gräset. På altaner, klippor, stränder och båtar. Kanske även på bryggor.

9. En annan dröm är att dansa in gryningen. Jag har förvisso redan sommarnattsdansat i sommar, men minst en gång till vore fint.


10. Och så hänga med världens bästa ungar förstås. Ha tid att busa, leka, pussas, läsa sagor, kramas och bara hänga. Ja, det är nog den allra viktigaste punkten när jag tänker efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar