torsdag 6 november 2014

När jag plåtade Bajen


För ett par veckor sedan frågade Fotografiska om jag ville testa att fotografera en fotbollsmatch på tele2 arena. Jag kan inte så mycket om fotboll, men det är klart att jag måste tacka ja. Det händer ju inte så ofta att man får ett sådant erbjudande.


Det var en av de sista matcherna på säsongen och biljetterna slutsålda. Peppen på läktarna var enorm, eftersom Bajen behövde vinna för att gå upp i Allsvenskan.


Själv höll jag på att bli sjuk och frös något hemskt i snålblåsten och duggregnet. Men det glömde jag bort när matchen började.


Då var jag helt koncentrerad på att fotografera.


Jag ville fånga spänningen.


Ansiktsuttrycken. Nerven. De där ögonblicken då allt händer på samma gång.


Det var svårt för det gick så fort.


Men kolla, jag fångade ett mål!


Och glädjen efteråt. Med deppigheten hos motståndarlaget i bakgrunden.


Finast var lyckan i klacken när de vann.


Mycket tack vare den här killen som gjorde tre av fyra mål. Själv åkte jag hem med feber, men det var det värt – för det var jättekul förstås. Jag rekommenderar alla som får chansen att leka sportfotografer för en dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar