onsdag 16 oktober 2013

Ett litet barnkök tar form

Jag måste ju visa den allra finaste lilla hyllan som min pappa har byggt till barnens kök. Över spisen hänger den och rymmer allt man kan önska.
 Ett hyllplan för tallrikar och brickor förstås.
Och ett för servisen som Ofelia fick av tomtenissarna när hon slutade med napp. Den kommer från Ikea och är så fin att jag skulle köpa en åt mig själv om jag bara var lite mer för espresso och kaffe i shots-storlek.
Slevar och slickepottar och sådant får också plats.
Och under tallrikshyllan finns krokar för kastruller, vispar och annat som är bra att ha lättillgängligt när man lagar mat.
Osvald kokar mycket soppor och steker fiskpinnar och köttbullar här. Ofelia är mer för att baka tårtor och ordna kalas.
Om de ska ta ut något varmt ur ugnen så har jag virkat en grytlapp åt dem. Fast de har inte jättestor användning för den för tillfället. De senaste veckorna har ugnen nämligen haft andra användningsområden, framför allt som säng åt Osvalds docka. Bebisar gillar ju när det är trångt och lite varmt... Det vet ju alla.

2 kommentarer:

  1. Åh...vilket bra tips. Jag har lyxen att kunna fixa ett rum åt mitt barnbarn, han är som galen i att laga mat. Jag har letat upp hans mammas gamla spis från Brio och jag har hittat en hylla som liknar den som din far har byggt. Jag har aldrig riktigt vetat vad jag ska göra med den hyllan - men här fick jag tipset!

    Det här var en bra stund på min dag.

    Tusen tack för superbra tips för barnrum.

    SvaraRadera
  2. Ja visst blev det fint! Och kul att det kunde inspirera dig till barnbarnets rum!

    SvaraRadera