tisdag 7 augusti 2012

Med kameran mellan mig och världen


Kommer ni ihåg mitt nyårslöfte? Efter att ha tagit en massa suddiga inomhusbilder med min iPhone lovade jag mig själv att 2012 skulle blå året då jag fotograferade mer och bättre. Och det kan vara det första nyårslöftet jag verkligen har hållit. För hittills (året är ju inte slut än) har jag verkligen fotograferat mycket mer OCH mycket bättre (vilket förstås är relativt och syftar på året innan) (vilket blir plågsamt tydligt när jag jobbar med fotoboken från 2011 där både kvalitén och utbudet är så mycket sämre).

Jag är så himla glad att jag köpte mitt nya objektiv och att jag gick den där fotokursen i vintras. Men det bästa med nyårslöftet är att jag har upptäckt hur roligt det är att fotografera. Så roligt att jag har börjat fantisera lite om att jobba mer som fotojournalist.

Nu är jag väldigt sugen på att skaffa en bättre kamera. Men mest önskar jag mig mer tid att öva öva öva. Och att gå en bra kurs i Photoshop.

Ja. Det får bli mina mål inför hösten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar