tisdag 19 februari 2013

Vabbidabbi – vabbidab!

Det är vabruari, vi har inte sett solen på evigheter och Ofelia hostar och får inte vara på dagis. Men vi har i alla fall nya leksakslådor. Det är två gamla hattaskar som jag har gått och suktat efter i antikaffären här nere på hörnet. Så fina, men ack så dyra. När jag köper gamla saker vill jag ju känna att jag gör ett fynd. Därför har hattaskarna fått stå kvar där i butiken. Tills nu vill säga, då det plötsligt var halva priset på allt där inne!
Jag tycker om att fundera över vad det har legat för tjusiga hattar här i. Och vem som har haft dem på sig.
Nu ligger det inga hattar här i. Bara leksaker. Men vem vet, i framtiden kanske det får bli en låda för huvudbonader och andra utklädningskläder. Ja... så får det bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar