söndag 24 februari 2013

Sol x 2


Det är så fint med bloggen. Jag behövde bara skriva att jag längtade efter solen så hörde en vän av sig från sydligare breddgrader och sa att "det är här solen är. Kom hit!" Och hips vips var det bestämt att jag och Ofelia skulle åka dit. Om en vecka!

Först tänkte vi åka redan nu på onsdag, men sedan kom jag på att vi måste göra nytt pass åt ofelia först, ett där hon inte ser ut som en tvåmånaders spädis på bilden. Så i går morse åkte vi till passmyndigheten på Kungsholmen. Att det var en timmes kö gjorde inte så mycket för då fick vi äta brunch på kafé hela högen. Kul för mig och barnen, mindre kul för Peter som var bakis efter bokcirkelmiddagen kvällen innan.

Sedan hängde vi hos vänner på Söder hela eftermiddagen och i morse vaknade vi upp till strålande solsken!


Så jag sprang upp på vinden och hämtade ner långfärdsskridskorna igen. De åkte nämligen upp under en städning för några veckor sedan. Och så stack vi till Trekanten där jag susade runt sjön – varv efter varv. Det var magiskt. Att isen var lite knottrig och inte alls så där spegelblank gjorde inte det minsta. Jag kände hur livslusten vände åter för varje skär. Hur hela jag fylldes med ny energi.


Och apropå livslust. I veckan har vi sett Gengångare, en serie på SVT Play som handlar om döda människor som kommer tillbaka. Se den! Så himla välspelad. Och så läskig att jag var tvungen att se ett avsnitt på lunchen i måndags för att se hur det gick. Tyvärr tappar den lite de sista tre avsnitten – men fram till dess är den fantastisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar