onsdag 10 april 2013

En helg i bilder

Det var länge sedan jag visade en dag eller helg i bilder, så nu kör vi en sådan tycker jag. På fredagskvällen var vi bara hemma. Precis som alla andra kvällar den här veckan. I vanliga fall brukar vi turas om att gå ut och träffa vänner ett par kvällar i alla fall, men den här veckan har vi tackat nej till allt, eftersom vi har varit så inne i en ny serie. Bron heter den.
Ofelia sov över hos sin moster, vilket Osvald tyckte var lite trist. Men: För första gången i hans liv, sov han ensam i sitt rum hela natten. Tyvärr vaknade han 5.30, men det är en annan historia.
Sedan blev det lördagsförmiddag och jag förberedde lite inför en liten bjudning jag ska ha i helgen som kommer.
Och sedan gick vi på Helenas dotter Matildas tvåårskalas och bjöds på flott tårta. (Min mobilkamera är verkligen dålig).
På kvällen kom min syrra över och så lagade Peter risbollar och teriyakilax. Sedan såg vi de två sista avsnitten av Bron. Så nu är eremitlivet över. I alla fall för Peters del. Jag är ju gräsänka den här veckan.
Sedan blev det söndag och vi började hänga upp lite saker på väggarna i barnens rum. Som den här tjusiga saken från Mokkasin.
En klänning som Peters mormor sydde åt barnens farmor när hon var liten. Ofelia var så himla fin i den i somras, men nu är den för liten. Så nu får den hänga på väggen i stället.
Och så kom jag på att vi hade ett blåvitrandigt påslakan någonstans som får tjänstgöra som överkast så länge. Det passar faktiskt ganska bra.
Sedan kom mamma (som hade permission från sjukhuset) och Bruno på fika för att inspektera nya rummet. Med sig hade de en lila blomma.
Lite lila var även kungsängsliljan som barnens farmor hade med sig när hon kom på middag senare på kvällen. Ja och sedan hann vi inte så fasligt mycket mer. En fin helg var det i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar