måndag 5 maj 2014

Två måndagstips


Glad måndag! Här får ni en bild på en glad liten ballongpojke och två himla bra kulturtips.

Först ut en bok: Det eviga folket är inte rädda av Shani Boianjiu. En viktig roman om att vara ung i dagens Israel och vad åren i den israeliska armén gör med själen. Jag kunde inte lägga den ifrån mig, så bra var den.

Och så en superfin TV-dokumentär som jag önskar att jag själv hade gjort: L som i lycka. Den handlar om fyra kvinnor som har valt olika sätt att leva och kretsar kring vad vi har för förväntningar på oss själva och livet, och vad man egentligen behöver för att vara lycklig.

2 kommentarer:

  1. Tack för filmtipset. Har precis sett den och känner mig alldeles varm inuti. Vilka kvinnor hade du valt om du hade gjort filmen? Det är en intressant tanke att titta på sitt eget och sina vänners liv genom en filmares ögon! kram

    SvaraRadera
  2. Ja visst var den bra. Det är Peters gamla skolkompisar.

    SvaraRadera