onsdag 11 mars 2015

I never learned french


I helgen vaknade jag av att barnen gjorde experiment och Osvalds röst när han knackade på dörren till sovrummet: "Ursäkta, här kommer jag med lite äcklig lukt. Lite äcklig lukt i en burk bara".

Sedan planterade vi sticklingar och drömde husdrömmar. Om jag hade ett helt hus fullt med fönsterbrädor skulle jag driva upp alla möjliga sorters plantor. Är lite less på pelargoner i ärlighetens namn. Ändå står jag här med tusen nya sticklingar varje vår.

Peter ordnade med högtalare i köket också så att vi kunde lyssna på musik. Just nu lyssnar jag allra helst på den här. Det är något med rösten och melodin som passar väldigt bra ihop med våren. Lyssna du också. Du kommer inte att ångra dig!

2 kommentarer:

  1. Vet du jag kanske får ta med mig en stickling eller två i resväskan? Jag saknar pelargoner här! Jag får starta en Jenin-koloni. Fin låt! Här är en tillbaka: James Vincent McMorrow, Early in the morning (fast missa inte resten av albumet!) https://www.youtube.com/watch?v=X9VNbWL4tDQ

    SvaraRadera
  2. Men självklart ska du få ett par sticklingar! Kanske vill du även ha en ampel? Tänker att er Jeninlya skulle bli fin med en massa hängande växter... Pelargoner kan ju också bo i ampel. Och TACK för musiken. Inget gör mig gladare än att få musiktips!

    SvaraRadera