tisdag 11 februari 2014

Jag måste bara upp på hästens rygg


Hej igen bloggen, jag kom visst av mig lite med uppdateringarna. Jag trivdes inte så bra med livet i januari, tyckte att året började dåligt och hade så lite energi. Så nyss när det var kinesiskt nyår tog jag chansen att börja om. Och med det sagt tänkte jag börja blogga igen.

Enligt mitt horoskop blir detta hästens år visserligen lite av en utmaning för min del, både vad gäller karriär och relationer, men det är inte helt mörkt. Det kan bli himla bra också, bara jag reser bort så mycket som möjligt och ser till att "komma upp på hästens rygg". Det första passar mig väldigt bra för jag gillar ju att resa. Vad det andra betyder har jag däremot ingen aning om. Ska jag börja rida? Ta kontrollen över mitt liv? Över jobb och relationer? Över året? Hur då?! Jag förstår inte varför de som skriver horoskop måste vara så förbannat vaga.

Hur som helst. Jag tänker se till att det här blir ett bra år – om jag så måste upp på tio hästars ryggar. Här är några små och stora saker jag drömmer om att göra under året:

1. Hänga med min kamera. Gå fotokurser och sätta i gång med små fotoprojekt (och allra helst ett stort). Mitt mål i höstas var att börja jobba så smått som fotograf och mitt mål det här året är att göra det i allt större utsträckning.

2. Resa, resa, resa. Hit och dit, kors och tvärs. Till Paris igen och en massa andra ställen (förlåt miljön, men det kommer att gå åt helvete för mig det här året om jag inte reser – det står i mitt horoskop). Kanske att jag till och med reser tillbaka till öknen för att känna efter om min ökenlängtan finns kvar. För att se om det finns något kvar av den där gamla bokdrömmen som jag lade undan när jag blev mamma.

3. Hålla i en workshop med barn i ett flyktingläger. Eller i alla fall komma i gång och planera en.

4. Gå i sömnskola och sova bättre om nätterna.

5. Ställa till med fest. Så ofta som möjligt och kanske till och med en stor.

6. Bli kompis med mitt hår. Inte gå runt i samma gamla slarviga knut för jämnan.

7. Gå på en Avicii-konsert. (Obs, no joke.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar