torsdag 27 februari 2014

Lille V (och lite om att jobba som fotograf)


Kolla vilken gullig bebis. Det är lille V. För ett par veckor sedan plåtade jag hans mamma som behövde nya porträtt till jobbet, och då passade jag på att ta några bilder på honom också.

Just den här mamman känner jag ju, men en rolig sak som har hänt är att jag har börjat ta emot beställningar på porträtt även från personer som jag inte känner. Det kanske inte låter så märkvärdigt, jag fotograferar ju titt som tätt för tidningar och kan jag göra det kan jag väl självklart fotografera för privatpersoner också. Men det är stort ändå, för tidigare har jag fotograferat till mina egna artiklar och tänkt att jag får plåta mest för att jag har skrivit också. Men de här jobben, de gör jag bara som fotograf.

Ps. Det är flera som har hört av sig och sagt att det inte går att kommentera på inläggen. Jag vet inte varför det är så, eller varför det fungerar ibland och ibland inte. Men jag ska försöka lösa det, jag lovar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar