torsdag 22 september 2011

I väntan på Osvald

Innan jag börjar blogga om våra dagar nu tänkte jag berätta lite om vad vi sysslade med i väntan på Osvald. Det senaste blogginlägget var ju från början av mars då jag började jobba igen och Peter gick på sin riktiga pappaledighet.
I april firade vi påsk på Gotland. Ofelia började leka utomhus på allvar och sprang runt i en kofta och mössa som vi tror att hennes gammelmormor stickat.
 I maj åkte jag och Peter till Island. Vi hängde i Reykjavik, åt färsk fisk från havet, badade i varma källor och köpte varsin stickad islandströja. Och så åkte vi ut på Atlanten för att titta på valar och delfiner.
I juni åkte vi till Lidköping och hälsade på Peters mormor. Vi grillade, hittade en gammal skrivmaskin på en loppis och räknade gruset på gången fram till huset.
 Och så firade vi midsommar på Gotland.
 Ofelia hängde utomhus från morgon till kväll.
 Och badade i havet.
I juli var vi mest hemma i stan och väntade på Osvald. Utflykterna sträckte sig inte mycket längre än till Vintervikens trädgårdskafé.
Ofelia utforskade lekparkerna i närheten.
Jag bakade väldigt mycket kakor och bjöd hem en massa vänner. Och så satt jag stor som en val och höll hov på vår balkong.

Ja, och sedan kom han till slut, Osvald. Helt klart värd att vänta på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar