fredag 30 september 2011

Sex personliga födelsedagspresenter

För ett år sedan gjorde jag en lista med tips på lite annorlunda presenter att ge ett nyfött barn i födelsedagspresent. Vill man ge något mer personligt kan det vara roligt att göra något själv. Här är sex fina presenter som våra vänner och släktingar har knåpat ihop till Osvald:
Av Moa-Lisa fick vi de här underbara O-tröjorna, en liten till Osvald och en lite större till Ofelia. O:na är målade med svart textilfärg och konturerna har hon fyllt i med glitterfärg.
Nu skulle det förvisso handla om nyfödingars presenter, men jag måste ändå tillägga att Ofelia verkligen älskar sin tröja. När hon ska välja kläder på morgonen pekar hon på den och skriker "ooooo".
Min syster började sticka på den här tröjan redan när Ofelia låg i magen, men den blev klar först när Osvald kom. Han har haft den på sig nästan varje dag i september!
Dessutom fick Osvald ett skott av en ganska speciell planta. Min syster har själv drivit upp den från ett skott som hon fått av vår morfar, som i sin tur ärvt ett skott av sin pappa, min gammelmorfar. Den här presenten betyder alldeles extra mycket för oss eftersom min morfar gick bort strax efter att Osvald kom.
Helena virkade den här krumeluren till Osvald. Jag fick också en egen present som hon sytt, ett speciellt amningsskynke att gömma bebisen bakom. Det är så himla fint, med pelargoner på (alla som har varit hemma hos oss vet att det är min - och alla andra tanters - favoritblomma). Jag har ingen bild på skynket nu, men kommer nog att visa det i ett eget inlägg så småningom.
Peters mamma stickade den här snygga tröjan som han precis vuxit i. Han kommer nog ha den varje dag hela oktober!
Och i går fick Osvald världens gulligaste mobil med posten.
 Det är Hanna och Zacke som har byggt och sytt ihop den själva av saker från Erikshjälpen och Ikea.
 Hur fin som helst ju!

1 kommentar:

  1. Nu prenumererar jag på din blogg igen! Kul att ni är tillbaka!

    SvaraRadera