torsdag 26 april 2012

Att blogga eller inte?


... jag har varit lite dålig på att blogga den senaste veckan, eftersom jag har haft så sjukt mycket att göra på jobbet. Men också för att jag tappade lusten lite. Det är så få som kommenterar på inläggen att det började kännas som att jag skrev rakt ut i tomma intet. Och då kändes det inte riktigt motiverat att lägga ner så mycket tid.

Men nu har jag förstått att mina läsare helt enkelt inte är den kommenterande sorten. För plötsligt var det väldigt många som hörde av sig på andra sätt och frågade varför det var så tyst här. Och jag ska egentligen inte klaga, för jag är rätt dålig på att kommentera på andras bloggar jag med. Men, ni ska veta att jag blir väldigt glad när ni skriver något, så gör gärna det någon gång ibland. Då kanske jag fortsätter att blogga ett tag till.

Nu ska jag återgå till jobbet. I morgon är jag tillbaka igen, och då ska jag svara på en bloggutmaning från Johanna.

8 kommentarer:

  1. Puh, vad skönt att du skrev! Jag tänker alltid spontant att jag vill kommentera när jag läser dina inlägg men det blir liksom så platt, det känns mest fånigt att skriva tusen gånger hur gulliga ungarna är o hur fint ni har det... Så då avstår jag, men jag ser alltid fram emot att gå in på din blogg, det gör mig så glad att se er och läsa om vad som händer i era liv! Jag är säker på att det är många andra som tycker likadant. Så nej, du skriver absolut inte ut i tomma intet! Men känn för den skull ingen stress, skriv när du har lust, säger jag som är urdålig på att uppdatera bloggen. Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Jag är ingen kommenterare heller men läser hela tiden dina härliga och välformulerade inlägg och njuter av fantastiska bilder - hoppas verkligen du får lust och ork att fortsätta! Tillhör din "mammageneration" men piggas upp och känner mig ung igen när jag följer dig och dina härliga O-barn. Tack för finaste bloggen!

    SvaraRadera
  3. Yeeeesssss! Sååå glad om du fortsätter! Kram

    SvaraRadera
  4. Jag förstår precis hur du känner. Jag läser men är ingen hejjare på att kommentera här, gör det mest när vi ses eller via sms. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej vännen, ser inget kommentarsfält längre (men detta funkade - att göra ett inlägg på en annan kommentar)...

      Förstår att det är roligt att få kommenterar så jag ska tänka på det när jag kikar in på din fina blogg! :-)

      Såg just ditt mail - får se om vi hittar ett datum när M. också kan. Har du börjat läsa än?

      Radera
    2. Jag har inte heller nåt kommentarsfält, utan kan bara svara på andra kommentarer ... Men jag läser ALLTID din blogg.

      PUSS!

      Radera
  5. NU kom kommentarsfältet upp ...

    SvaraRadera
  6. Definitivt blogga! Jag gillar att läsa din blogg, mysiga bilder och skön text. Så bara för att jag är för slö för att kommentera så behöver väl inte du sluta skriva...;) Skriv när du har lust så blir iallafall jag glad! :)

    SvaraRadera