måndag 2 april 2012

Min födelsedag i sjutton bilder

 I går fyllde jag 32 år och uppvaktades med frukost på sängen av Peter och Osvald. Ofelia sov över hos sin mormor.
 Himla lyxigt med födelsedagsvåfflor.
 Särskilt som de serverades med färsk frukt och vispgrädde. Dessutom fick jag världens finaste presenter att ha på mitt nya kontor. Jag ska visa dem en annan dag.
 Osvald fick också smaka våfflor.
 Kvällen innan hade jag förresten fått hembakt bröd av några vänner som var här på middag.
 Osvald tyckte att det var väldigt mysigt att få ha mamma och pappa för sig själv lite.
 Det tyckte jag också. Som ni ser är 32 bara en siffra. Jag ser ju inte ut att vara en dag äldre än sju.
 Sedan bakade vi kakor och gräddtårta. Peter dekorerade.
 Och sedan kom Ofelia hem, bara någon minut innan de andra gästerna kom. Lyckan var total över att Julia var här.
 Per och Stina var också här förstås.
 Liksom min mamma och världens sömnigaste lille William, här uppklädd i skjorta och fluga. Är det kalas så är det.
 Osvald trivdes som vanligt bra i sin morfars knä.
 Bruno var också här. Han och alla andra tog om flera gånger av tårtan. Jag tror att tricket var att vi mosade lite banan och lade mellan lagren, förutom vaniljkräm och jordgubbssylt.
 Britt läste för barnen.
 Sedan blev de helt speedade av tårtan och lekte som galningar.
Osvald fick också vara med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar