lördag 31 mars 2012

Det här med barns kreativitet och bläckpennestreck på golvet

Halvvägs genom gårdagens middag upptäckte vi att Ofelia ritat med blå bleckpenna på tre av de vita rutorna på vårt köksgolv.

Eftersom jag hade tillbringat torsdagen och fredagen på konferens på Moderna Museet och lärt mig att man bara ska uppmuntra och glädjas över barns kreativitet, kände jag mig märkligt oberörd, trots att inte ens tvättservetter eller en trasa med rengöringsmedel rådde på strecken.

Peter som inte hade varit på konferens var däremot tvungen att gå ut och djupandas lite på balkongen.

Tack och lov smälte han på två sekunder när Ofelia höll upp en skylt i fönstret med texten "förlåt".

Och sedan visade det sig att strecken gav med sig när Peter gnuggade lite med den grova delen på en tvättsvamp. Tur! (Som Ofelia skulle ha sagt).

Konferensen var himla bra och inspirerande för övrigt. Nu är jag helt peppad på att jobba mer med barnkultur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar