tisdag 6 mars 2012

Nu börjar jag jobba igen

I går började jag jobba igen. Det känns både fint och lite sorgligt. Sorgligt för att jag redan saknar att snusa Osvald i nacken och för att det känns som att jag inte hann njuta av det ordentligt, eftersom Ofelia var sjuk så mycket de sista månaderna.

Men fint för att jag ju tycker att det är roligt att jobba. Och för att det känns spännande att starta upp något nytt. För första gången på flera år ska jag dela kontor med andra. Det ska bli väldigt roligt. Och även om jag ju fortsätter det arbete jag hade innan barnen, så känns det lite som en nystart. En chans att testa nya grejer, tänka ut vad jag vill göra och hur jag vill arbeta.


Något jag tänkt mycket på under föräldraledigheten är att jag vill arbeta på ett sätt som gör att jag får så mycket tid med barnen som möjligt. Att vara flexibel i arbetstiden, att jobba nära dem och inte alltid jobba hela dagar till exempel.


Och kanske göra jobb som inkluderar dem, genom att skriva mer om barnkultur och frågor som rör barn. Typ förena nytta med nöje.

En annan sak är att jag vill vara mer kreativ på jobbet och ha mer varierande arbetsuppgifter. Jag vill gärna jobba mer med form och lära mig nya saker som webbdesign, och att redigera och fotografera. Och arbeta mer i projektform. Kanske som redaktör?

Dessutom vill jag förstås fortsätta att lyfta fram kvinnor och skriva om sådant som känns intressant och meningsfullt. Alltid påverkar det någon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar