söndag 29 april 2012

Elva frågor

Åh vad fint det var att läsa era kommentarer på förra inlägget. Nu känner jag mig mycket mer inspirerad att fortsätta blogga.

De senaste veckorna har det cirkulerat en utmaning inom bloggvärlden som går under namnet elva frågor. Den går till så att man får elva frågor att svara på, och sedan måste man skicka elva frågor vidare till elva andra personer. Jag fick mina frågor av Johanna, och här är mina svar:


1. Om du vore en bil, vilket märke/modell och varför?
Jag är en person som brukar svara något i stil med "en röd" på frågan vad det är för bil jag har framför mig. Bilmärken är inte min melodi, och även om jag förstås kan några stycken (och faktiskt är bilägare själv), så har jag väldigt svårt för att identifiera mig med ett särskilt märke. Så jag måste nog passa på den här frågan.


2. Vilken radiokanal är din favorit?
P1.


3. Hur många par skor äger du?
Inte särskilt många. Trots att jag har jobbat extra i skoaffär för många år sedan så är jag ingen skoperson. Eller kanske just därför. Men jag har älskat och levt i de här skorna hela vintern.


4. Vilken sajt är den första du surfar in på när du går in på internet?
Någon blogg kanske. Eller DN eller Facebook.


5. Prenumererar du på någon morgontidning?
Ja Dagens Nyheter.


6. Har du röstat i alla val du varit röstberättigad i?
Självklart.


7. Är gardiner egentligen nödvändigt?
Inte alls. Det är minst lika fint med slingrande växter, vimplar eller ljusslingor runt fönstren.


8. Är du bra på att passa tider?
Jag var det en gång i tiden. Jag tycker egentligen att det är fruktansvärt oartigt att komma för sent. Men med små barn är det svårt att planera. Kanske att jag har blivit lite mer tidsoptimist också. I jobbet håller jag alltid stenhårt på deadlines, fast just den här veckan var jag tvungen att skjuta upp en. Det kändes skitjobbigt.

9. Vad känner du för Facebook?
Jag tycker om Facebook, framför allt för att det är så lätt att hålla kontakt med folk där. Men jag är inte inne särskilt ofta nu för tiden.


10. Vilken är din favoritsport på teve?
Fotboll. Men mest för att jag och Peter har en "fotbollssällskap mot massage-deal". Dvs, jag sitter på golvet framför datorn (vi har ju ingen teve) och sällskapar medan Peter ger mina spända axlar en omgång.


11. Vilken var den senaste boken du läste?
Joyce Carol Oates "Älskade syster" som jag bytte till mig på Annas bokbytarlunch.

I utmaningen ingår alltså att hitta på elva nya frågor. Här är mina:

1. Brukar du berätta vilket parti du röstar på?
2. Presterar du bättre eller sämre inför publik?
3. Vilket årtionde under 1900-talet tycker du var snyggast?
4. Vilken bok har du läst om flest gånger?
5. Vilken låt skäms du mest över att ha gillat?
6. Vilken är den bästa TV-serien genom tiderna?
7. Är du en morgon- eller kvällsmänniska?
8. Vad är viktigast, ekologiskt eller rättvisemärkt?
9. Hur lyder ditt senaste SMS?
10. Hur ofta skriver du listor?
11. Vad använder du för parfym?

Och just nu står det still i huvudet, så jag börjar med att skicka vidare utmaningen till sex personer, och ska försöka återkomma med fem till vid tillfälle:

LivetenligtAnna, Daniel Åberg, FamiljenJiJenin, Baralitevi, Gunnika och Maryam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar