onsdag 4 april 2012

Pastell

 Jag vet inte om det är våren eller något annat, men helt plötsligt blev jag väldigt förtjust i allt i pastell. Ljusrosa tulpaner till exempel.
 Turkosa anteckningsböcker.
 Muffinsformar med blommor på.
Bebisar i turkosa molnpyjamasar och mammor i puderrosa tröjor.
 Turkosa naglar.
 Ljusgrönt presentpapper.
 Rosa klänningskonst på väggen.
 Okrossbara finglas åt barnen.
 Istället för kaffebryggare.
 Lila 1800-talstallrikar och rosor i guldram.
 Och nya fast gamla och helt underbara 50-talskrukor inhandlade på Tradera.
Vi har köpt ännu fler krukor i ljusgult och turkost, men de har inte kommit än. Och min pastellängtan var så stark att jag inte kunde vänta. Så förra veckan målade jag och Ofelia om några vanliga krukor i ljusgult och rosa. Det är världens enklaste barnpyssel, särskilt som det krävs några lager. Ofelia fick vara med på de två första, då gör det inget om det blir lite gult på den rosa eller rosa på den gula. Se bara till att göra sista lagret själv, så löser det sig. Vi använde vanlig akrylfärg, för det var det vi hade hemma. Nu står krukorna i fönstret och är färgglada i väntan på att våra nya (fast gamla) Traderakrukor ska komma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar