tisdag 3 april 2012

Förra veckan i godsaker

Det var länge sedan vi körde "en vecka sedd genom mobilen", så nu är det dags att återuppta det. På måndagen intervjuade jag Elsa Billgren för ett reportage och då måste man ju ha mararons med sig. De hamnade genast i hennes blogg, även om det inte står att de kom från mig specifikt.
På tisdagen blev Osvald sjuk i 39 graders feber. Stackars liten. Dessutom kom min pappa hit och hjälpte oss att byta handfat och det slutade med att Peter skar sig i tummen och fick sitta med handen i högläge i 40 minuter. Men på kvällen när barnen hade somnat bakade Peter briocher. En bra sak (men också den enda) med att jag ammat mig till en skelettliknande figur - är att han har gett sig sjutton på att göda mig. Därför gör vi inget annat än proppar i oss olika godsaker om kvällarna.
På onsdagen skickade jag in Elsatexten och hade möte med min blivande kontorskollega. Sedan var jag och Peter på utvecklingssamtal på Ofelias dagis. Det var väldigt fint att höra hur bra hon har det där. Att det har hänt massor med hennes utveckling sedan sist visste vi ju redan. På kvällen invigde vi vårt nya våffeljärn.
 På torsdagen var Osvald fortfarande sjuk. Men jag var på en väldigt inspirerande konferens om barn och konst på Moderna Museet. Goda bullar bjöd de på också.
 Konferensen fortsatte på fredagen, men eftersom Osvald varit sjuk och febrig hela veckan och hållit mig vaken om nätterna var jag så trött att jag blödde näsblod. Vid lunch gav jag upp och gick hem för att skriva en krönika istället. Först på kvällen när barnen lagt sig kände jag mig någorlunda i form, och då åt vi mango och ananas som vi doppade i salt och chili på kambodjanskt vis.
På lördagen var jag så trött att jag trodde att jag skulle bli sjuk. Jag skulle ha gått på boksläppsfest, men orkade bara precis ha några vänner över på middag. Peter gjorde punchparfait med russin, nötter och riven mörk choklad till efterrätt. Himmel vad gott det var!
På söndagen fyllde jag år och hade tårtkalas, men det har jag ju redan skrivit om här. Det var den veckan, och en himla god sådan.

2 kommentarer:

  1. Vilka fina foton! Och vad gott-sugen man blir...
    Mailar du förslagen till M? Jag är med på båda!

    SvaraRadera
  2. Det ska jag göra! Hoppas att du har haft det bra i påsk förresten! KRAM

    SvaraRadera