onsdag 2 maj 2012

Osvald nio månader

I måndags blev Osvald nio månader. I Trotsboken står det att bebisar blir som passionerat förälskade i sina mammor och pappor i just den här åldern. I vårt fall är det helt ömsesidigt. Han har ju alltid varit bedårande, men just nu är han gulligare än någonsin! Och så stor plötsligt. Leker för sig själv i lekparken, med skor och allt.
Han går själv längs soffan och har börjat stå och balansera utan stöd korta stunder.
Han leker bra själv, men det är ju roligast när vi är med. Framför allt gillar han att ge oss leksaker för att sedan få tillbaka dem. Varsågod säger vi, "ta" svarar han. Och så skrattar han så han kiknar när jag håller ansiktet i profil och låtsas äta upp leksaker för att sedan "kasta upp" dem igen. Det är nog mitt mest lyckade skämt någonsin, för Ofelia tyckte också att det var hysteriskt kul i hans ålder.
Och mer? Jo, han har börjat äta lite större portioner till lunch och middag. Men den största näringen får han fortfarande nattetid från mig. Och nu har jag inte en gnutta fett kvar på kroppen, så i helgen som kommer ska vi köra avamning. Ofelia ska vara hos sin mormor så att Peter kan fokusera på Osvald om nätterna. Mer om det närmare helgen.

2 kommentarer:

  1. Stort grattis till stor Osvald! Han verkar vara en så skön typ! Längtar till jag får träffa honom i sommar! Kram

    SvaraRadera
  2. han längtar efter dig också. fast inte lika mycket som ofelia!

    SvaraRadera