måndag 14 maj 2012

Helgen som gick

Jag är fortfarande lite dålig på att uppdatera bloggen för jag är så in till benen trött just nu. Peter också. Vi hann ju inte riktigt klart med avvänjningen innan Ofelia kom hem, så Osvald vaknar fortfarande flera gånger om nätterna, och det händer att jag ammar honom för att få somna om. Dessutom vaknar han före klockan 6 och vill gå upp. Det vill inte jag, om jag säger så. Särskilt som Ofelia inte vill lägga sig om kvällarna. Det är så ljust ute att hon inte somnar förrän framåt halv tio. Det är dags att börja ransonera hennes middagsvila på dagis tror jag.

Annars har helgen varit fin. Jag har visst inte tagit så mycket kort, men det här är i korthet vad vi har sysslat med:
I fredags var det fint väder och det är väldigt mycket mysigare att hänga med barnen i parken då. På kvällen var P på bokcirkelmiddag, och jag läste ut Kerstin Ekmans Grand finale i skojarbranschen till min egen bokcirkel.
På lördagen regnade det, så jag tog med barnen till Kultureskapaden där det var Astrid Lindgrentema. Vi gjorde ett litet tittskåp med Pippis sockerdricksträd. På kvällen korrläste vi Peters manus. Det är så himla himla nära att bli färdigt nu.
På söndagen var det fantastiskt väder, så vi strosade ner till lurparken vid Telefonplan. Där lämnade jag familjen och gick på vintagemässa och fyndade fyra klänningar. Det fanns massor av andra fina saker också, men inga loppispriser direkt. Efter lite sushi med familjen åkte jag på bokcirkelträff i Madeleines studio. Första delen av samtalet gick i marenguetakt, eftersom en annan fotograf var där samtidigt och fotograferade dans. Sedan åkte jag hem och fortsatte att läsa korr innan ögonen föll ihop av trötthet. Då var det bara att krypa i säng och gå på nattjänsten igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar