söndag 27 januari 2013

2011 på 200 sidor

För lite drygt ett år sedan kom jag på att jag skulle samla bilder från varje år i en egen fotobok. 2010 års bok blev så himla fin, så jag var väldigt peppad när jag satte i gång med 2011. Trots det dröjde det ända till i torsdags innan 2011 äntligen levererades på 200 färgglada sidor. Det var (som jag redan tjatat om) inte mitt bästa fotoår, men det gör inte så mycket när de som fastnat på bilderna är så söta. Vi tar en titt tycker jag.
Det börjar med lite vinterbilder, innan våren tar vid med lekplatslek...
 ... och Gotlandspromenader med Osvald i magen.
 Min och Peters Islandsresa kom också med. Det är förövrigt en delfinfena ni ser där till höger.
 Ofelia bläddrar ofta fram till sidorna som föreställer pyjamashäng på Gotland.
 Själv vill jag gärna minnas två syskons första möte,
 den underbara djurmobilen som Hanna och Zacke gjorde åt Osvald...
... och alla kramar med släktingarna. Som ni ser blev det mycket bebisbilder...
... men även strumpbyxor jag bar...
 ... bonader jag broderat...
... och manschettknappar jag tillverkat.
Självklart vill vi även minnas maten vi skördat...
 ... ätit...
 ... och bakat.
En bildserie på Osvald som faller var nästan ett måste.
Ett annat uppslag tillägnades Osvalds första måltid... och hans underhållande reaktioner på den.
Bästa blandningen får man nämligen om man blandar roliga bilder...
med väldigt gulliga.

Om ni vill veta mer om hur jag har gått till väga kan ni kolla in inlägget från förra boken här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar