fredag 25 januari 2013

Kyla ute – feber inne

Det går en konstig febersjuka på dagis. I måndags var det inte ett enda barn där på hela avdelningen. Ofelia och Osvald fick sin redan i lördags och först i går var de feberfria och redo för dagis. Men personalen tyckte att de var för hängiga för att vara kvar.
 Så nu går vi här hemma igen, läser böcker, tittar på film (barnen), fotograferar (jag) och kikar längtansfullt på världen utanför fönstret. På balkongen ligger vår gamla gran och fryser. Inte ett enda barr har den tappat.
 Men det här med att fotografera. Så roligt! Jag hann inte göra det så mycket i höstas. Men nu. Nu försöker jag fotografera lite varje dag. På så vis blir det fler blogginlägg också. Jag måste ju ha något att göra med bilderna. Det enda är att texterna blir något krystade eftersom jag inte har så mycket att säga om exempelvis granar och köksfönster. Jag vet inte. Jag kanske bara ska hålla tyst och låta bilderna tala för sig själva?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar