torsdag 8 augusti 2013

Augustihopp


Ja, jag vet, vi är redan en vecka in i augusti, men jag har som sagt lite svårt att förlika mig med det här att juli och sommarlovet är över, och det är så svårt att hinna blogga när jag är ensam med barnen. Så här kommer, något sent, några saker jag ser fram emot i augusti:

1. Jobba lite lagom långa dagar, hänga med mina helt underbara kollegor, boa in mig på mitt kontor och göra upp roliga planer för hösten.

2. Hämta barnen tidigt, göra badutflykter och ta vara på det sista av sommaren om eftermiddagarna.

3. Åka på en (liten liten) mini-minisemester till Dublin.

4. Ställa till med kalas för Osvald. (Vi har bestämt att det blir glassfest med hemgjord glass i år)

5. Sätta i gång med några nya fotoprojekt.

6. Fundera en smula på en affärsidé som skulle gå ut på att jag fick sy lite i gamla retrotyger och samarbeta med en himla kreativ person.

7. Springa på solvarma skogsstigar med musik i öronen och avsluta med ett dopp.

8. Se barnens och Peters lyckliga ansikten när de återser varandra efter två veckor isär.

9. Dricka vin med vänner som återvänt till stan efter semestern.

10. Åka på ännu en liten weekendtrip (hur lyxigt?), den här gången med Charlotta (blir glad varje gång jag tänker på det).

11. Dessutom börjar Ofelia på storbarnsavdelningen Grodan och har lovat att sluta med napp (yeah right).

12. Och så ska jag på releasen av en roman som helt säkert är fantastisk eftersom den är skriven av en av de finaste och klokaste människorna jag vet.

Jamen ni hör ju. Det finns hopp om augusti ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar