torsdag 29 augusti 2013

Med en diskborste som mikrofon i Leksand

I fredags packade jag bilen full av bra människor och åkte till Leksand.
För att kvällsbada i ett solnedgångsrosa Siljan och känna att sommaren faktiskt inte riktigt är slut än, även om alla tjatar om hösten hela tiden.
 Självklart passade vi på att dricka en massa vin och nattdansa i köket med diskborstar som mikrofoner.
För att sedan sova alldeles ostört en hel natt och vakna nästa morgon och ha den här utsikten från sovrumsfönstret.
 Det är min kompis Charlotta som har det här underbara stället i Dalarna.
 Vi var där hela helgen, jag, Charlotta, Sara och Sofia.
 Vi gjorde bara mysiga grejer.
Åt  frukost på bron.
 Åkte på loppisrunda och kollade in Jobs tyger.
Funderade lite över framtida projekt.
Åt glass.
 Och skrattade väldigt mycket.
 Kanske låtsades vi att vi var ett band för en liten stund.
 Och så sprang jag en runda och tänkte att här i Dalarna skulle jag gärna vara lite mer.
Medan jag sprang improviserade Sofia ihop det här brödet och jag förstod att den här braiga människan måste jag hänga mycket mer med.
 Sedan dukade vi upp i trädgården.
 För vi skulle äta kräftor.
 Sara hade självklart med sig kräfthattar. Man älskar ju människor som ser värdet i detaljerna.
 Sedan åt vi tusen färska kräftor och eftersom Sofia och Charlotta nyss startat mikrobryggeri...
 ... passade vi på att testa öl.
Jag som inte är lika insatt i ölvärlden fick rangordna dem i godhetsordning och så här blev min lista. Lite osäker på ordningen mellan trean och fyran där, men ni vet hur det är, man hinner glömma hur det förra ölet smakade i samma stund som man har hällt upp nästa.
Godast var i alla fall det här. Från Dalarna och allt.
 Alltså, den här människan. Jag är så glad att hon bjöd in oss.
 Sedan satt vi där och smidde planer inför vårt nästa äventyr.
När mörkret föll kröp Charlotta i sin röda kräfttröja. Man älskar ju folk som klär sig efter temat.
 Sedan blev det sent och för kallt för att vara ute.
Så vi gick in och spelade spel. Helt klart en av sommarens mysigaste helger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar