onsdag 7 augusti 2013

Sommarlovsdrömmarna


Det här att sommarlov tar slut. Så sorgligt! Så trist! Varje morgon när vi vaknar säger Ofelia att hon inte vill gå till dagis, hon vill bara vara hemma med mig och ha sommarlov. Och jag förstår henne, för jag känner precis likadant. Särskilt som det här sommarlovet var alldeles särskilt fint. Liksom ännu bättre än jag hoppades. Kommer ni ihåg att jag gjorde en lista med saker jag drömde om att göra under sommarlovet? Vi tar och går igenom den och ser hur det blev tycker jag. Så får det bli en lista med augustidrömmar i morgon.



1. Äta smultron, jordgubbar och blåbär. Gärna i filen till frukost.

CHECK! CHECK! CHECK! Och Check! (Fast oftas finns det inga bär kvar till frukosten eftersom två andra ätit upp dem).


2. Göra egen glass.

Japp, den kan vi också bocka av. Hittills har jag gjort blåbärsglass och jordgubbsglass (eftersom barnen fått välja smaker). Tänk att det är så enkelt att göra egen glass, till och med utan glassmaskin. Det kommer ett eget inlägg om det snart!

 

3. Åka till Gotland och bada så mycket jag bara kan.

Jamen det vet ni ju redan!

4. Lära mig min nya kamera och bli lite inspirerad i fotograferandet igen.

Ja alltså, efter att ha råkat underexponera alla bilder halva sommaren så att alla ser ut att ha solat solarium, blev jag äntligen kompis med kameran till slut. Och nu... Nu älskar jag den! Förra veckan tog jag dessutom en serie bilder som jag längtar efter att få visa här på bloggen. Så ja, jag är faktiskt superinspirerad och har en massa idéer kring olika fotoprojekt inför hösten.


5. Sy.

Ja, en hel massa saker har det blivit. Ett inlägg om det kommer snart!

6. Blogga varje dag. Om jag har uppkoppling.

Det är så dumt, för att när man väl har semester och tid och en massa saker att blogga om, då har man ingen uppkoppling. Men de flesta dagarna har det blivit något. Fler dagar än jag inte har bloggat i alla fall.

 
7. Åka till Berlin med en kille jag gillar.

Yes.

8. Läsa romaner.

Ja, fast inte så många som jag hade önskat. Det är det här med egentiden som är så begränsad. Särskilt på somrarna när barnen aldrig verkar vilja somna. Då måste man prioritera, eller göra lite av allt. Finast var i alla fall Johannes Anyuros En storm kom från paradiset.


9. Dricka väldigt mycket vin. På uteserveringar. På filtar i gräset. På altaner, klippor, stränder och båtar. Kanske även på bryggor.

Åh ja. I alla fall på filtar i gräset, uteserveringar och altaner. Och på en hel massa andra ställen.

10. Dansa in gryningen.

Nej. Alltså åh. Vilken besvikelse att jag inte hunnit med det. Men jag dansade halva natten en gång i juni, så det kanske inte gör något. Och sommaren är ju som sagt inte slut än.



11. Och så hänga med världens bästa ungar förstås.

Ja! Det har varit det absolut bästa med det här sommarlovet. Att få ha så mycket tid att kramas, busa, leka, prata, lyssna och bara hänga med Osvald och Ofelia. Det är faktiskt en stor sorg att de ska vara på dagis hela dagarna nu.

Men sommaren är ju inte slut för att semestern är det. Vi kan fortfarande göra en massa somriga saker, bada om eftermiddagarna, äta hallon direkt från buskarna och dricka aperoldrinkar om kvällarna.

Och när jag tänker efter har jag ju en massa saker från sista sommarlovsveckan att visa här i bloggen. Så vi kan låtsas att det är sommarlov här ett tag till. Ja det gör vi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar