söndag 18 januari 2015

Brev från min dotter


Det händer att jag vaknar lite mer tunnhudad än vanligt. En oro och en skörhet som vägrar släppa taget. "Är du ledsen mamma?" Det är Ofelia som frågar. "Då måste vi krama dig allihop". Och så kramar de mig och hela tiden under kramen känns det bra. Sedan skriver hon ett brev till mig.


Och skörheten sitter kvar (den ger inte upp så lätt) men det glömmer jag för en stund. I dag söndagsjobbar jag vid datorn och önskar att jag i stället fick vara med dem på familjevisning på Moderna museet.  Men jag har Ofelias brev här bredvid mig på skrivbordet. Så fort oron fladdrar till i magen, ska jag tänka på det.

2 kommentarer:

  1. Finaste Ofelia! Kram till dig och de dina. Skriv en rad om du känner dig skör igen.

    SvaraRadera
  2. Ett hjärta till dig fina vän!

    SvaraRadera