fredag 9 januari 2015

Feberbarnet


Jag måste jobba i kapp i morgon, ligger så hopplöst mycket efter, men nu packar jag ändå ihop jobbet för dagen och går och hämtar mina små. Det var med stor ångest jag lämnade dem hostiga på dagis i morse. Särskilt Osvald som har varit hemma med feber hela veckan och grät för att han inte ville gå dit. Bilden av hans lilla bleka rufsiga gestalt som vägrade se mig i ögonen när jag vinkade hej då har skavt i mig hela dagen. Men jag måste ju hinna jobba. Kan inte vara hemma mer, inte nu när febern släppt. Jag ska ju göra en hel tidning innan den 30 januari. Stressen stressen.

Men nu ska jag släppa den. Hämta barnen och kicka i gång fredagsmyset. Krama dem friska. På söndag blir det ju kalas för den stora som fyller fem.

Glad fredag på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar