fredag 21 september 2012

En tisdag i New York

Okej det här inlägget kommer kanske lite senare än utlovat. Men jag har inte hunnit. Hur som helst: En tisdag i New York skypade jag lite med familjen hemma i Sverige före frukost. Det var så fint att se dem. Men det dröjde inte länge förrän Osvalds glada ansikte löstes upp av tårar över att jag hade fastnat i datorn. Som tur var, var det ändå dags att gå ut på jobb med Linda som ni ser här på bilden.
 Vi började med att gå en vintagerunda och bläddrade bland Versaceklänningar och baddräkter från 20-talet.
 Dessutom såg vi 1500-talsglasögon och små söta bebiströjor från 30-talet. Det skulle vara en fin present till nyblivna föräldrar. Alltså tröjorna då, inte brillorna.
 Efter ett tag var det dags för lunch och fika. Jag åt fish tacos till lunch, men de var faktiskt inte så goda. Det var däremot havrekakan jag åt till kaffet.
Sedan var det dags att jobba vidare. Här ser ni Linda in action.
 Och där har ni mig i spegeln, med penna och reporterblock i högsta hugg.
 Vi hittade en sådan fin liten hattbutik. Varenda en var som ett konsverk.
Vi provade och provade. Sedan var det dags att gå hem och mejla och planera lite, innan vi gav oss ut i New Yorkkvällen.
Det fick bli laxtartar och sjukt goda drinkar på The Mulberry Project. Och så var det med den första jobbdagen i New York. Synd att inte alla arbetsdagar ser ut så här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar