fredag 7 september 2012

Om deadlines och små sjuklingar

Det blir inte så mycket bloggat just nu för jag har en miljon saker att göra på jobbet innan NY-resan och sitter oftast hela kvällarna framför datorn och fixar "liiiite till bara" efter att barnen somnat.

Därför var det inte perfekt tajming när förskolan ringde och sa att Ofelia hade över 39 graders feber en timme efter att jag hade lämnat henne där. Men barn blir sjuka och så måste det få vara. Mitt stora misstag var dock att även ta hem Osvald. Ofelia släpade sig in i sovrummet och slocknade innan hon lade huvudet på kudden och sov sedan i tre timmar. Hade jag bara haft henne hemma hade jag ju kunnat jobba vidare (OBS att jag inte vabbar hos försäkringskassan eftersom jag ändå måste jobba i kapp i helgen). I stället har jag byggt lego och läst olika djurböcker med en leksugen Osvald hela dagen.

Men nu vet jag. Nästa gång ska jag bara ta hem det sjuka barnet om jag inte planerar att vabba på riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar