fredag 14 september 2012

Känslan av att ha en deadline bakom sig

ÄNTLIGEN har jag skickat in ett stort jobb som hängt över mig sedan början av sommaren. Det känns så himla skönt, för även om både ämnet och arbetet har varit väldigt roligt, så har det varit för mycket jobb den senaste tiden. Jag har jobbat i stort sett alla helger och kvällar och har inte hunnit göra något annat. Det är därför det har varit väldigt tyst här på bloggen.

Men nu är det över. Och jag tänker inte jobba så här mycket i framtiden. Jag måste ha tid att leva också. Jag vill ha tid att göra om arbetsrummet till barnrum, flytta in i en ny arbetslokal och umgås med familjen. Och så vill jag öva på att fotografera och läsa och sy. Om barnen blir sjuka vill jag kunna läsa sagor för dem utan att behöva stressa och kolla mejlen varje minut. Jag vet inte om det är möjligt när man är frilans, men jag vill verkligen försöka.

Det är bara det att det dyker upp så roliga uppdrag hela tiden, och då är det svårt att säga nej. Men det är ju verkligen ett i-landsproblem.

Hur som helst har jag en helt jobbfri helg framför mig. I morgon ska jag och Peter på bröllop, och Osvald ska sova borta för första gången i sitt liv. På måndag åker jag till New York. Jag ska jobba en hel del där också, men med väldigt roliga saker, och hoppas att det även blir lite tid att samla energi, strosa i Central park och göra upp planer och mål för hösten. Jag behöver det tror jag. Även om det kommer att bli plågsamt att vara ifrån mina älskade.

Ett mål för hösten är förövrigt att börja blogga igen. Alltså på riktigt och inte bara något tråkigt någon gång i veckan. Så från och med nu kan ni kika in här lite oftare om ni vill.




1 kommentar:

  1. tror inte det går att titta in oftare än jag redan gör! kram och grattis! Anna K

    SvaraRadera