söndag 31 mars 2013

Dagispysslet – och hur det förändrade min smak

När vi hämtade barnen på dagis i torsdags låg det fjäderpyntat påskpyssel på varenda hylla i farstun. De åkte förstås direkt upp i påskriset här hemma.
Min syn på estetik och god smak förändrades lite när jag fick barn. Helt plötsligt känner jag att det här är så himla fint. Alltså på riktigt. Ett tygägg och lite fjädrar. Så precis på pricken!
Och flirtkulor. För några år sedan skulle jag väl knappast ha påskpyntat med flirtkulskycklingar (om jag påskpyntade över huvud taget). Men nu. Nu räcker det att höra någon säga ordet flirtkulskyckling för att jag ska börja le fånigt. I år hade Ofelias förövrigt bara två ögon. Vilket är några färre än förra årets vindögda fjäderfä.
Men Osvalds hade tre. Eller? Det rosa kanske bara är en fräken?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar