torsdag 4 juli 2013

Juni på arton kvadrat

Det blev ju inte så mycket bloggat i juni, så här får ni mitt juni i arton små rutor:
 En kväll cyklade jag ner till badberget i Vinterviken och hade picknick med syrran.
 Barnen åkte till Lidköping med sin pappa.
Och jag jobbade som en galen och drack rosé med Anna på Nyfiken Gul och cyklade hem genom sommarnatten med musik i lurarna.
 Jag och Peter var på 40-årsfest i skärgården och prins Daniel höll tal för födelsedagsbarnet.
 Vi åt jättemycket sparris. Till exempel med spagetti.
Vi invigde balkongen. Och bjöd hem dagiskompisföräldrar på drinkar. En annan kväll (på bilden) åt vi melon där med min syrra.
 Jag drack vin med Maria.
 Åkte till Paris med Hanna.
 Barnens minsta kusin blev plötsligt stor. Äntligen, tyckte Osvald.
 Jag hängde med ett gäng bin för ett reportage.
 Åt jättemycket jordgubbar.
Och gick på middag hos Sofia och Sebastian.
 Vi firade en stillsam midsommar på Vätö. Och gjorde sjukt tufsiga midsommarkransar.
 Jag och Charlotta kastade loss.
 Barnen sprang barfota i gräset med andra blonda släktingar.
Och min älskade mamma fick en till stroke och skrämde livet ur oss, men hon klarade sig och började med medicin så att det inte ska hända igen.
Och sedan avslutade vi juni med att barnen var hos mormor och Bruno en natt så att jag och P kunde jobba klart inför semestern, ta årets första dopp och dricka drinkar med Ulf och Hanna på Debaser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar