tisdag 2 juli 2013

Skepp o'hoj

En himla bra sak med sommaren är att man inte behöver ha semester för att hitta på äventyr. En helt vanlig onsdagskväll kan man till exempel åka ut på sjön. Och det var på pricken vad jag gjorde förra onsdagen.
Min nya kompis Sara har nämligen en båt på Långholmen. Vad båten hette fick jag aldrig klart för mig, men jag tror att den kallas Skruttan eller kanske Vraket.
 Sara fick i gång motorn på tredje rycket. På förra årets bensin. Lyckan i det.
 Ja hon blev så glad att hon tog ett glädjeskutt ut i vattnet.
 Och sedan kom den här underbara människan. Charlotta.
 Och så kastade vi loss och gled ut i Stockholmskvällen. Jag vinkade lite till Ulf och Hanna i stjärnhusen.
 Och så fick vi sällskap av en svanfamilj.
 Hej Svanen.
 Så mycket svensk sommar det kan bli. Stockholm är nästan obeskrivligt fint från sjön.
 Här skulle jag kunna bo till exempel.
 Vi drack öl med passande namn.
 Åt pizzor.
 Och choklad (med havssalt förstås).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar