söndag 27 november 2011

Första advent


I dag har vi varit på adventsfika hos min faster Gunnel. Hon hade bakat en miljon sorters kakor och allt var så himla fint och gott. Fint var det också att se Ofelia leka med sin kusin Julia. De är nästan precis lika gamla och har väldigt roligt ihop. De har alltid varit nyfikna på varandra, men det är egentligen först nu som de verkligen leker tillsammans. Kom! ropar den ena till den andra, och så springer de i väg och hittar på hyss. Man blir ju helt lycklig av att se de där små blonda huvudena susa förbi.

Tyvärr blev det inga bilder på dem, det enda jag lyckades föreviga var kakorna, för jag tog med fel objektiv till kameran.

Apropå det fantiserar jag lite om att skaffa ett nytt och bättre objektiv. Och att gå en fotokurs. Det händer ju titt som tätt att jag tar bilder i jobbet, så jag skulle verkligen ha nytta av det. Helena har gått en fotokurs för föräldralediga, och är mycket nöjd. Jag och Osvald kanske kan gå den i vår. Om Peter lånar ut barnet vill säga, det är ju han som ska vara hemma med honom då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar