onsdag 30 november 2011

Osvald fyra månader

I dag fyller Osvald fyra månader. Det är så spännande att se hur hans lilla person utvecklas och det har hänt massor den här månaden.
I början sov han ju hela tiden, men nu verkar han ha drabbats av insikten att han har sovit bort sitt liv, och gör sitt bästa för att vara vaken. Han lägger sig fortfarande vid sju på kvällarna, men har slutat att ta långa sovmorgnar och går gärna upp samtidigt som Ofelia.
Och så har han lärt sig en massa saker som att vända sig och sitta korta stunder utan stöd. Han är en väldigt nyfiken liten person och utforskar allt som kommer i hans väg.
Men bäst av allt är hans underbara kluckande lilla skratt. Jag skulle känna igen det överallt. Han är dessutom väldigt kittlig. Så sjukt gulligt.

Ps. om någon undrar varför jag inte gör månadsuppdateringar på Ofelia längre så är det för att vid ett och ett halvt år slutade jag att räkna hennes ålder i månader. När någon frågar hur gammal hon är så säger jag oftast att hon blir två i januari. Men jag försöker ju ändå skriva om sådant som de lär sig allt eftersom. Och apropå det verkar Ofelia ha lärt sig att räkna till tre. Men mer om det i ett eget inlägg så småningom.

3 kommentarer:

  1. My God! Vilken sötnos han är! Ett så perfekt litet ansikte. Grattis lille O från moster

    SvaraRadera
  2. Åh grattis finaste Osvald! Längtar efter att höra hans skratt.

    SvaraRadera