fredag 4 november 2011

Jag och Osvald på äventyr

 I tisdags hoppade jag och Osvald på tåget och åkte till Hanna. Osvald var en exemplarisk tågresenär. Han sov hela första sträckan medan jag läste två tredjedelar av Bonjour Tristesse.
Hanna bor med sin lilla familj i ett underbart gammalt 1600-talshus utanför Borås. Där finns det hästar och natur alldeles runt hörnet.
På onsdagen hängde vi mest hemma i lekhörnan, promenerade, pratade en massa och andades frisk lantluft.
Osvald hade snusnäsduk, för det har han hört att man har på landet.
 På torsdagen gjorde vi en utflykt till Skene och gick på loppis. Loppisar är så mycket billigare utanför storstan, jag fyndade en ram till min bonad och en 50-talsleksak till Ofelia för nästan inga pengar alls. Och så gick vi på kondis och beställde halloweenmuffins och kaffe för 29 kronor.
 Den här söta lilla bakelsen heter Selma. Hon fick prova äppelkaka för första gången.
Och när vi kom hem vände sig Osvald från mage till rygg. Man skulle ju kunna tro att sånt kräver viss övning, men Osvald har knappt legat på mage, så han satte vändningen på första försöket. Det firade jag och Hanna genom att köpa en flaska vin till middagen av grannen.
Jag är mycket förtjust i tavlan som hänger ovanför Osvald på den här bilden. Det är Zacke som har gjort den. Han fick förövrigt ett tjusigt omnämnande av två andra collage i en recension i Borås Tidning samma dag.
Spela gitarr kan han också. Osvald tyckte att det var väldigt mysigt med levande musik.
Sedan blev det fredag och det var dags att åka hem till Ofelia och Peter. Efter tre flotta dagar på vift, var vi ändå himla glada att återse dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar