tisdag 22 november 2011

Från en färg till en annan

Jag håller precis på att läsa den här intressanta boken "Rosa - den farliga färgen", av Fanny Ambjörnsson. Det ska bli en artikel så småningom, så jag ska inte skriva så mycket om den nu. Men jag har precis läst ett kapitel om småbarnsföräldrars inställning till att klä sina barn i rosa, och nästan alla som intervjuas säger att de aldrig skulle sätta den färgen på sina söner. För tänk om pojken skulle tas för en flicka. Eller bli bög.
När jag läser det tänker jag att Osvald bara borde gå klädd i rosa. Men sedan tänker jag, precis som jag gjorde med Ofelia, att han förstås ska få ha kläder i alla färger.

Men nog om rosa nu och över till dagens ros som går till Moa-Lisa som passade Osvald medan jag var och klippte mig i går.

I dag ska jag förövrigt jobba hela dagen i riksdagshuset och Peter och Osvald ska hänga i närheten så att jag kan sticka ut och amma i pauserna. Om det funkade för Birgitta Ohlsson ska det väl funka för oss också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar