torsdag 24 november 2011

Instagram

Jag tar ju ganska mycket Instagrambilder med min iPhone och blir alltid lika glad när jag tittar på dem. Här är några favoriter:
Första bilden jag tog med Instagram.
 En kväll såg vi en fransk film och morgonen efter bakade Peter croissanter från en sådan där liten burk ni vet. De blev himla fina, men smakade inte alls som från bageriet. Ett plus med att de inte blev så frasiga var i och för sig att de inte smulade så mycket.
 En solig höstdag tog jag och Ella på oss våra tunnaste jackor och promenerade längs vattnet. Osvald var med också och fick världens finaste 70-talsbrallor i födelsedagspresent.
 En helt vanlig vardag fick jag rosor.
 Ibland åker Peter och Ofelia till bageriet och köper frallor och då är frukostbordet så här fint när jag kommer upp.
 En eftermiddag var Ofelia för hängig för att vara på dagis, men alldeles lagom frisk för att gå på Rum för barn på Kulturhuset och titta på fiskarna.
"Där är mamma", sa Ofelia och pekade på det här skelettet.
 I helgen var hon hos sin mormor, och då passade vi på att äta en trerätters middag som varade i timmar (i vanliga fall är vi glada om vi lyckas sitta ner samtidigt i tio minuter). Till efterrätt lagade Peter chokladfondant. Kanske den godaste efterrätten.
 I går var Osvald på öppna förskolan för första gången.
Helena och Matilda var också där. M älskade rutschkanan, men blundade när det gick som fortast.
Och i måndags passade Moa-Lisa Osvald medan jag klippte mig. Som tack fick hon den här fluffiga presenten. Inuti silkespappret låg en spegel som Marianne Westman formgivit för Rörstrand.

2 kommentarer:

  1. Älskar bilden på Ofelia och akvariet! Och chokladfondant... det vattnas i munnen.

    SvaraRadera
  2. När ni kommer hem i jul ska vi baka chokladfondant åt er!

    SvaraRadera