lördag 31 december 2011

2011

Om några timmar tar det här året slut och det är dags för en snabb summering:

 Årets bästa var förstås att Osvald kom. Denna underbara lilla unge!
Årets gulligaste: Att Ofelia och Osvald tycker så mycket om varandra, och att Ofelia är så fin mot sin lillebror. Om jag ska välja årets absolut gulligaste händelse så får det bli när vi kom hem från BB och hon hälsade sin nye lillebror med kramar och pussar.
Årets resa var när jag och Peter åkte till Island i maj. Jag blir helt lycklig när jag tänker på det och är så glad och tacksam över att min syster och mamma passade Ofelia de dagarna.
 Årets ideologi var Ickekonsumtion. I början av året bestämde jag mig för att jag bara skulle köpa sånt jag VERKLIGEN ville ha eller behövde. Och det visade sig att jag inte behövde så mycket nytt. Vi har ju fått, lånat och ärvt nästan allt till barnen, så de få saker vi har köpt själva har verkligen varit fina och användbara. I övrigt har jag mest lagt pengar på upplevelser och mat. Och så har jag förstås shoppat en del på loppisar, men det är ju liksom återvinning, så det räknas inte.
 Årets hobby skulle väl vara bakning om man får tro innehållet på den här bloggen. Och det stämmer att vi har bakat galet mycket under hösten men året är ju längre än så, och ser man till året som helhet så måste jag ju säga virkningen. Jag virkade väl några miljoner bebisfiltar i våras.
Årets klädsel var först vad som helst som min gravida kropp rymdes i, och sedan färgglada strumpbyxor. Men egentligen mest vad jag redan haft i garderoben, eftersom jag ju ägnat mig åt ickekonsumtion. För övrigt är det ju Peter som är årets stilikon.
Årets sorgligaste var att min älskade morfar gick bort. Nu sitter den här bilden på vårt kylskåp och nästan varje dag tänker jag på honom och allt fint han lärde mig om hur man ska vara mot sina medmänniskor.
 Årets förebild har annars varit Pippi. Pippitofsar är också den enda frisyr Ofelia kan tänka sig förutom utsläppt.
Och så årets mysigaste: Vardagen. Att hänga med det här gänget. Inget har gjort mig lyckligare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar