torsdag 15 december 2011

En vecka i december

Den här veckan har jag varit lite dålig på att blogga, för jag har varit upptagen med en massa annat, så vi kör en snabbsummering och tittar på veckan som gick så som den har sett ut genom mobilen.
I fredags kväll var vi på middag hos världens mest uppkopplade familj. Johanna lagade årets godaste torsk, Daniel blandade glöggdrinkar och Tage visade Ofelia hur en iPad fungerar. Vi var hemma innan halv nio igen, men som ni vet vid det här laget säger det inget om hur trevlig kvällen var.
 På lördagen bakade vi saffranspannkaka och gjorde upp eld i öppna spisen och så kom Gunnar, Elin och lilla Agnes hit och hängde hela eftermiddagen.
På söndagen var jag och Osvald på bokcirkel och pratade om Doktor Glas.
 I måndags bakade vi pepparkakshjärtan att hänga i fönstret.
 I tisdags dog vi gullighetsdöden när Ofelias dagis firade Lucia. Ofelia var tomte. Min pappa och syster var också med och jag blir alldeles varm i hjärtat när jag tänker på det. Det är så fint att de bryr sig så mycket om barnen.
 I onsdags var jag och Osvald på kreativ föräldragrupp igen. Den här gången gjorde vi installationer. Jag blev så inspirerad att jag pysslade vidare hemma på eftermiddagen. Det slutade med att jag fick super glue på pekfingret. Så nu vet jag varför det heter super glue.
Och i dag var jag och Osvald på Kulturhuset och åt lunch med Rebecka. Där blev inga bilder tagna, men det blev det när vi kom hem och lekte lite med storasysters buss. Osvald får passa på när Ofelia är på dagis. När hon är hemma vakar hon över sina leksaker som en hök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar