fredag 23 december 2011

En röd kjol, ett skrivstipendium och adresslappen jag alltid drömt om

Nä, nu tar vi och tittar på lite mobilbilder från veckan som gick igen:
I lördags var vi bjudna till Elisabeth och Peter i Uppsala, och då passade vi förstås på att hälsa på hos barnens farmor och farfar innan.
På söndagen var jag och Osvald på frukostmöte i det som kanske ska bli mitt kontor i vår. På eftermiddagen gick Ofelia på glöggkalas med min syster, och då fick Osvald lite ensamtid med föräldrarna.
I måndags hade jag en röd kjol och fick utan att ha ansökt om det ett fint stipendium av Svenska Pen. Bara så där. Barnen var sjuka, men oemotståndligt söta.
 I tisdags åkte Osvald sittvagn för första gången, men det har jag ju redan berättat om.
 Och så fick jag årets första julklapp med posten. Den var från Hanna och innehöll finfin musik.
 I onsdags skickade Peter in sitt manus och på kvällen var min syster här och kokade knäck. För en gångs skull tror jag att konsistensen blev precis som den ska. Knäcken blev det ingen bild på, men det blev det däremot på middagsmaten. Svenne Banan-tacos.
Och sedan blev det torsdag och då var Peter på lunch med förlaget och skrev på kontraktet för nya boken (hurra hurra hurra!). Ofelia var två timmar på dagis innan de ringde och sa att hon var hängig igen, så hon fick ta jullov redan vid lunch. Och så fick vi de här superfina adresslapparna till våra resväskor. Eller, vi och vi, om man ska vara riktigt noga var det väl Peter som fick dem i julklapp av sitt jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar