måndag 5 december 2011

Happy birthday Julia

I dag fyller min brorsdotter två, och i går var vi på hennes födelsedagskalas. Hela huset var fullt av ballonger, kakfat och tända ljus som Ofelia gick runt och blåste ut. Hon tror nämligen att det är det som är poängen med stearinljus.
Julia fick hur mycket presenter som helst, men hon behövde inte bli trött på att öppna, för Ofelia hjälpte till.
Osvald vandrade från famn till famn. Här är han hos min bror. Julia ska också få en lillebror snart. När man frågar henne vad han ska heta svarar hon Osvald. För det är ju så småbröder heter.
 Vi hade med oss bakgrejer i present, inslagna i en kasse från bageriet som ligger på gatan där Julia levde sitt första år. Tyvärr var det ingen fyndig baktanke med det, utan mest för att det var så himla svårt att slå in bunkar, kavel, strössel och kakformar med vanligt presentpapper.

4 kommentarer:

  1. Ska jag trycka en till tröja åt Ofelia så att hon inte behöver ha på sig den där blå varenda dag?

    SvaraRadera
  2. hon har den inte exakt varenda dag, men ofta, för det är den finaste hon har, trots att glittret lossnat på sina håll. att osvald inte har sin så ofta beror på att han växte ur den för länge sedan. Men ja om du är på tröjtryckarhumör någon dag får du gärna göra en ny O-tröja! ofelia hälsar och tackar.

    SvaraRadera
  3. Jag är alltid på tröjtryckarhumör!

    SvaraRadera
  4. Och det är bara en av alla tusen saker jag gillar med dig!

    SvaraRadera