lördag 25 september 2010

Berlin före Lilla O

I dag om en vecka åker vi till Berlin. Jag har redan börjat ladda genom att titta på bilder från några av våra tidigare Berlinresor. De här är från den senaste resan över nyår 2008/2009:

Den gången bodde vi i Ulfs och Hannas lägenhet. På förmiddagarna skrev vi. P i köket och jag i stora rummet.
På eftermiddagarna promenerade vi på snövita gator. Besökte vintagebutiker och gick på konstutställningar...
... fotograferade skumma dörrmattor...
...  och fikade. En eftermiddag gick vi på en stumfilmsmatiné där en organist satt och spelade musiken live på en helt fantastisk gammal stumfilmsorgel. Tyvärr tog vi inga bilder där.
På kvällarna drack vi drinkar på någon av alla barer och tog kort med mysigt och mystiskt kvällsljus. På nyår åt vi middag hos några vänner, var på fest och blev beskjutna med fyrverkerier och pistolskott, men det har jag inte heller några bilder av (det här var på den tiden då jag inte hade en blogg).
 Däremot tog P den här bilden av mig på väg till bageriet en slaskig morgon. Varje morgon turades vi om att gå och köpa färska schrippen (tyska frallor), medan den som stannade hemma gjorde kaffe. Himla mysigt.

Jag misstänker att Lilla Os första resa till Berlin kommer att bli lite annorlunda. Lite mindre skriv om dagarna och färre barbesök om kvällarna. Men förmodligen en hel del färska schrippen. Lilla O är ju bra på det där med morgonsysslor. Mysigt som sjutton ska det bli i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar